Miért fontos a kommunikáció?
A kommunikáció tulajdonképpen mindennek az alapja. Minden emberi kapcsolatban, minden megnyilvánulásban a kommunikáció teszi lehetővé, hogy a saját gondolatokat megosszuk mással.
A kommunikáció hiánya, vagy a rossz kommunikáció félreértésekhez, akár sértődéshez vezethet, ráadásul rossz képet fest le az adott szervezetről is. Mindig ügyelni kell rá, hogy a kommunikáció követkető legyen, tiszta, és minden érintett számára érhető.
Belső és külső kommunikáció a cégnél
Minden szervezetnél beszélhetünk belső, illetve külső kommunikációról. Bár mindkettő más-más területet érint, egyik sem elengedhetetlen a cég zökkenőmentes működésében, illetve a róluk alkotott megítélésben.
A belső kommunikáció szerepe
A belső kommunikáció az ott dolgozókat érinti, ebben benne vannak a HR feladatok is. Ha egy cégnek nem megfelelő a belső kommunikációja, akkor a dolgozók nem tudják maximalizálni a hatékonyságukat. A rossz kommunikáció félreértésekhez és rosszul kivitelezett feladatokhoz vezet, ami nem feltétlenül az egyes munkatársakat minősíti.
Muszáj megtanulni csapatban dolgozni, megosztani egymással az információkat, és nem csak az együtt dolgozók körében, hanem a cég különböző részlegei között is.
A külső kommunikáció fontossága
A külső kommunikáció nem más, mint a szervezetek más cégekkel, illetve a fogyasztókkal, célközönséggel történő kommunikációja. Ez alapján fogják megítélni a céget, ez alapján könyvelik el, hogy átlátható, megbízható, ami ott történik, vagy teljes a káosz. És káoszos céggel senki nem akar partner lenni.
A külső kommunikáció részét képezi az is, hogy egy esetleges hibázás esetén azonnal tájékoztatják a nagyközönséget, nyíltan lekommunikálva és bocsánatot kérve az esetért. Ha az nem így történik, akkor az emberek úgy fogják érezni, megpróbálták elmismásolni a dolgot és becsapni őket.
A külső kommunikáció része számos cég, szervezet esetében a sajtótájékoztató. Erre főként olyankor van szükség, ha egy projekttel, eseménnyel kapcsolatban a média is tudósít. A sajtótájékoztatón az ő rendelkezésükre bocsájtandók azok az információk, amik alapján aztán ők megalkotják a média jelenlét különböző műfajait.
Egy ilyen sajtótájékoztató esetében kardinális kérdés a helyszín kiválasztása. Mivel a környezet adja az első benyomást a megérkezőknek, fontos, hogy ez kellően profi, exkluzív hatást keltsen. A fővárosban tartandó sajtótájékoztatók esetében remek választás a Zsidai Csoport éttermeinek egyike. Őket választva a sajtótájékoztató helyszín Budapest valamelyik felkapott, elit negyedében kerülhet megtartásra, amit a meghívottak is garantáltan értékelni fognak.