A kommunikáció szerepe a cég megítélésében

Főoldal > A kommunikáció szerepe a cég megítélésében

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A kommunikáció szerepe a cég megítélésében


1970/01/01
Puskás Rékka

A PR, azaz Public Relations egyik meghatározása a következően hangzik: „A PR az, amit teszünk, amit mondunk, és amit mások mondanak rólunk az alapján, amit teszünk és mondunk.” Ez azt jelenti, hogy egy szervezet megítélésében a kommunikáció kulcsfontosságú, mind a dolgozók, mind pedig a kívülállók részéről.

A sajtótájékoztatón a média is bekapcsolódik

Miért fontos a kommunikáció?

 

A kommunikáció tulajdonképpen mindennek az alapja. Minden emberi kapcsolatban, minden megnyilvánulásban a kommunikáció teszi lehetővé, hogy a saját gondolatokat megosszuk mással.



 

A kommunikáció hiánya, vagy a rossz kommunikáció félreértésekhez, akár sértődéshez vezethet, ráadásul rossz képet fest le az adott szervezetről is. Mindig ügyelni kell rá, hogy a kommunikáció követkető legyen, tiszta, és minden érintett számára érhető.

 

Belső és külső kommunikáció a cégnél

 

Minden szervezetnél beszélhetünk belső, illetve külső kommunikációról. Bár mindkettő más-más területet érint, egyik sem elengedhetetlen a cég zökkenőmentes működésében, illetve a róluk alkotott megítélésben.

 

A belső kommunikáció szerepe

 

A belső kommunikáció az ott dolgozókat érinti, ebben benne vannak a HR feladatok is. Ha egy cégnek nem megfelelő a belső kommunikációja, akkor a dolgozók nem tudják maximalizálni a hatékonyságukat. A rossz kommunikáció félreértésekhez és rosszul kivitelezett feladatokhoz vezet, ami nem feltétlenül az egyes munkatársakat minősíti.

 

Muszáj megtanulni csapatban dolgozni, megosztani egymással az információkat, és nem csak az együtt dolgozók körében, hanem a cég különböző részlegei között is.

 

A külső kommunikáció fontossága

 

A külső kommunikáció nem más, mint a szervezetek más cégekkel, illetve a fogyasztókkal, célközönséggel történő kommunikációja. Ez alapján fogják megítélni a céget, ez alapján könyvelik el, hogy átlátható, megbízható, ami ott történik, vagy teljes a káosz. És káoszos céggel senki nem akar partner lenni.

 

A külső kommunikáció részét képezi az is, hogy egy esetleges hibázás esetén azonnal tájékoztatják a nagyközönséget, nyíltan lekommunikálva és bocsánatot kérve az esetért. Ha az nem így történik, akkor az emberek úgy fogják érezni, megpróbálták elmismásolni a dolgot és becsapni őket.

 

A külső kommunikáció része számos cég, szervezet esetében a sajtótájékoztató. Erre főként olyankor van szükség, ha egy projekttel, eseménnyel kapcsolatban a média is tudósít. A sajtótájékoztatón az ő rendelkezésükre bocsájtandók azok az információk, amik alapján aztán ők megalkotják a média jelenlét különböző műfajait.

 

Egy ilyen sajtótájékoztató esetében kardinális kérdés a helyszín kiválasztása. Mivel a környezet adja az első benyomást a megérkezőknek, fontos, hogy ez kellően profi, exkluzív hatást keltsen. A fővárosban tartandó sajtótájékoztatók esetében remek választás a Zsidai Csoport éttermeinek egyike. Őket választva a sajtótájékoztató helyszín Budapest valamelyik felkapott, elit negyedében kerülhet megtartásra, amit a meghívottak is garantáltan értékelni fognak. 




Rendezvény Rendezvényhelyszín Rendezvényszervezés Sikeres rendezvény Üzleti rendezvény



Legfrissebb cikkek


5+1 ok, amiért megéri hotelben tartanod az esküvőd!
Az esküvő szervezése során számos fontos döntést kell meghoznunk, és az egyik legfontosabb kérdés, hogy hol rendezzük meg az ünnepséget. Egyre népszerűbb lehetőség a hotelben tartott esküvő, és számos előnye van ennek a döntésnek. 
3 csapatépítő játék, ami tökéletes a csapat összerázására
Úgy érzitek itt az ideje, a koronavírus okozta fennforgás után végre helyre rántani a rendet, és egy csapatépítő tréning keretén belül összekovácsolni a csapatot, megteremteni a megfelelő közös munkavégzéshez szükséges harmóniát? Íme 3 nagyon jó feladat ötlet ehhez!
5 rendezvénytípus, amikor a kevesebb több
A legtöbbször, ha azt halljuk „rendezvény”, akkor egy nagyobb szabású, sok résztvevős esemény jut az eszünkbe. Pedig számos olyan alkalom is van, amikor ugyancsak rendezvényről beszélünk, a meghívottak száma azonban nem éri el a húszat sem. Most mutatok öt olyan rendezvényt, amit kis létszámmal érdemes szervezni!
Hírek, szakmai cikkek a sikeres rendezvények világából

Minden, amit a rendezvényekről és a sikeres rendezvényszervezésről tudnod kell, legyen az üzleti vagy privát esemény. Hírek, aktualitások, trendek és újdonságok a professzionális rendezvényekért.

A sikeres rendezvények titka

Mitől lesz igazán felejthetetlen egy üzleti vagy privát esemény, esetleg esküvő? Hogyan kell tökéletesen megszervezni egy céges karácsonyi partyt, egy csapatépítő tréninget vagy osztálytalálkozót?  Mire érdemes figyelned, egyáltalán hogyan állj neki? Segítséget nyújtunk a rendezvényed sikeréhez szakmai cikkeken, kreatív megoldásokon és gyakorlati útmutatókon keresztül.

Rendezvényhelyszínek

Rendezvényhelyszínek széles, színes skálájával várunk, amelyek között garantáltan megtalálod majd az esemény céljának, elképzeléseidnek és a meghívottak elvárásainak tökéletesen megfelelő rendezvényhelyszínt!  Ha nem keresel, hanem rendezvényhelyszínedet népszerűsítenéd, itt megteheted! Segítünk benne, hogy rád találjanak!

Szolgáltatások

Esküvői dekoráció? Catering a céges alkalmadhoz? Berendezés, székek és asztalok egy fogadáshoz? Izgalmas feladatok a csapatépítő tréningedhez? Bármit is keress vagy kínálj, nálunk megtalálhatsz minden szükséges részletet és szolgáltatást. Engedd, hogy megkönnyítsük a dolgod!

A rendezvény népszerűsítése

Hogyan terjedhet futótűzként a rendezvényed híre? Hogyan és mit érdemes kommunikálni az eseményről? Hogyan készíts kreatív tartalmakat, hogyan csigázd fel a résztvevőket? Hogyan varázsold el őket az esemény során? Megtanítunk, hogyan kell népszerűsítened és kommunikálnod a rendezvényed, hogy aztán learathasd a babérokat!