Z generáció étkezési szokásai és viselkedése
Az étkezési szokások és a fogyasztói preferenciák megértése kritikus fontosságú bármely éttermi marketingstratégia kidolgozásához. A fiatalabb tömeg ma tájékozottabb, mint valaha, folyamatosan online, tisztában van a társadalmi és a globális trendekkel, és ez az étkezési szokásaikban is megmutatkozik. Mindenképpen ki kell alakítanod a buyer persona-t az éttermed szempontjából.
• A Gen Z alaposan kutat a helyről, ahol szeretne vacsorázni. Szeretik előre megtervezni étkezésüket.
• Kalandvágyóak az ételeikben, és szeretnek egyedi és innovatív menülehetőségeket kipróbálni.
• Egészségesebb és zsebbarátabb lehetőségeket is keresnek, amikor étkeznek vagy rendelnek online.
• Ezenkívül a Z generáció előszeretettel étkezik csúcsidőn kívül, ha kedvezményt kínálnak nekik. Ez is nagyszerű bármely étteremtulajdonos számára, hogy növelje az eladásokat munkaszüneti időben.
• A Z generáció figyelmi ideje is lényegesen kisebb. Ezért fontos olyan szemet gyönyörködtető éttermi marketingkampányok kidolgozása, amelyek gyorsan eljuttatják az üzenetet.
Íme egy lista az éttermi marketing ötletekről, amelyek segítenek becsalogatni a fiatalabb tömeget.
1. Közösségi média marketing
A közösségi média korszakában született generáció számára. Nyugodtan kijelenthetjük, hogy a közösségi média marketingje kiváló módja a Z generáció vonzásának. A Z generáció közel fele mindig online szörföl különféle közösségi média platformokon.
2. Influencer Marketing
A Z generáció jellemzően sok hírességet és közösségi média influencert követ. Amikor egy jól ismert szaktekintély nem csak támogatja, hanem beszél is a márkával kapcsolatos tapasztalatairól, a Z generáció hajlamos többet kommunikálni.
A városodban vagy környékeden lévő élelmiszerbloggerekkel való együttműködés nagyszerű módja annak, hogy éttermedet népszerűsítsd a fiatal generáció előtt. Hívd meg az ételbloggereket éttermedbe ételkóstolóra, vagy ha olyan eseményt szervezel, amely a márkádat népszerűsíti követőik körében.
3. Diákbarát rendezvények
Az éttermi rendezvények lebonyolítása jövedelmező dolog, segít abban, hogy nyüzsgést kelts a városban, és több látogatót vonzz. Segítenek az üzlet fellendítésében is egy lassú éjszakán. Az általános vásárlói élmény és az éttermi eladások növelésével. Az események megrendezése kiváló éttermi marketing stratégia.
Vezess be diákbarát eseményeket, például zenés estéket, táncos bulikat stb., hogy vonzzák a fiatalokat. Az ehhez hasonló események kiválóan alkalmasak a Z generáció elcsábítására, mivel energiaigényesek, és olyan helyeket keresnek, amelyek megfelelnek „hangulatuknak”.
4. Word of Mouth marketing: szájról-szájra kicsit másképp
A szájról szájra történő éttermi marketing már nem korlátozódik arra, hogy az emberek szóban mondják el tapasztalataikat a barátaiknak. A szóbeszéd digitálissá vált, és a maximális organikus promóció akkor történik, amikor az ügyfelek bejelentkeznek egy helyre, vagy képeket tesznek közzé a közösségi médiában. A szájhagyományos marketing bátorítása is nagyszerű módja annak, hogy vonzzák az ügyfeleket, mivel a Z generáció meglehetősen hangosan beszél tapasztalataikról, és hajlamos megosztani azokat a közösségi médiában és barátaikkal.