Email-marketing egy szálloda életében
1. Szegmens a jobb testreszabás érdekében
Fontos meghatározni, hogy a szálloda milyen típusú vendégeket fogad. Ez a szegmentálás alapulhat például a megtett út jellegén. Ebben az esetben a szabadidős/üdülési ügyfelek üzleti ügyfelei azonosíthatók lesznek.
Ez a két csoportra bontás az egyik legszembetűnőbb és legvilágosabb. Ezt a marketingmunkát azonban több vásárlói adat összesítésével is el lehet végezni. Nagyon érdekes az ügyfelek fogyasztási szokásait tanulmányozni a szállodán belül. Valójában ezeknek az adatoknak a megfigyelésével közös magatartásokat láthatunk az ügyfelek körében. Ez lehet például a fürdő, az étterem, a bár használata…
Ezekből a különböző ügyfélszegmensekből a szállodatulajdonos személyre szabhatja e-mailjei tartalmát, hogy releváns legyen.
Mi legyen az e-mail tartalma?
Miután elvégeztük ezt a szegmentációs munkát, most arra az üzenetre kell összpontosítanunk, amelyet ezen az e-mailen keresztül szeretnénk közvetíteni. Annak érdekében, hogy ez a tartalom releváns legyen, és arra ösztönözze a vendéget, hogy visszatérjenek a szállodába, kövess néhány szabályt:
• Az e-mail tárgya: Ez lesz az első dolog, amit az ügyfél lát. Személyre szabottnak kell lennie, például a vásárló utónevével, vagy tartalmaznia kell az akció tartalmát, amely érdekes lehet az ügyfél számára.
• Törzsszöveg: Az e-mail központi tartalmának teljes mértékben az e-mail tárgyára kell összpontosítania. Ez arra készteti az olvasót, hogy lefoglalja ezt a javasolt ajánlatot. Valódi „ugratást” kell tudnunk teremteni.
• Vizuális tartalom: A fényképek és színek hozzáadása lehetővé teszi a DNS és a szálloda márka imázsának tökéletes azonosítását. Ügyelj azonban arra, hogy ne terhelje túl az e-mailt. Fennáll annak a veszélye, hogy az ügyfél többé nem az e-mail fő üzenetére összpontosít.
• „Foglalás” gomb: Ennek az e-mailnek az a célja, hogy bár az ügyfél a szállodában foglal, elengedhetetlen, hogy a foglalást lehetővé tevő gomb tökéletesen látható legyen.
Milyen gyakran küldj e-mailt?
Az e-mailek küldésének gyakorisága érzékeny kérdés. Egyszer mindenki leiratkozott egy hírlevélről a túl sok e-mail és a szegmentálás hiánya miatt. Az ügyfél gyakran spamként érzékeli ezt a küldést.
Az upstream testreszabási munkának köszönhetően ez nem jelenthet problémát. A fogyasztási szokások vizsgálata lehetővé teszi számunkra, hogy megtudjuk, mi érdekli az ügyfeleket, és így csak azokat az e-maileket küldjük el, amelyek megfelelnek a kívánságuknak. A promóciós kampányok során a szállodatulajdonos elemezni tudja a visszaküldéseket, hogy a küldés gyakoriságát a visszaküldésekhez igazítsa.